marime font: A A | ShareThis | trimite pe yahoo messanger | printeaza Print
« arhiva Divers

Ai renuntat la cafea? Iata ce efecte se produc in organism

15 februarie 2016
Ai renuntat la cafea? Iata ce efecte se produc in organism
Publicitate

Consumul de cofeină aduce numeroase beneficii organismului - te trezește, îmbunătățește memoria, crește capacitatea de concentrare și alertă și te face mai activ. Însă, persoanele care au renunțat la cofeină spun că acest lucru le-a schimbat complet viața.

Iată, așadar, prin ce schimbări trece organismul după ce renunți complet la cofeină!

Schimbări de dispoziție și stări de oboseală

Dacă ți-ai făcut un obicei din a bea cafea zilnic, ai observat cu siguranță ce se întâmplă atunci când ai o zi în care nu consumi cafea. Simptomele includ oboseală excesivă, dureri de cap și schimbări evidente în ceea ce privește starea de spirit.

Vei slăbi

Majoritatea persoanelor nu realizează cantitatea mare de calorii pe care o conțin băuturile cofeinizate, de la sucurile care conțin cofeină și foarte mult zahăr până la cele cu amestec de cafea. Astfel, doar o singură băutură cofeinizată poate conține până la 200 de calorii.

Vei dormi mai bine și vei avea mai multă energie

De obicei, consumul de cafea sau alte băuturi cofeinizate poate perturba serios somnul, chiar dacă acestea au fost băute cu șase ora înainte de ora de culcare, arată un studiu. Rezultatul? Te vei trezi obosit și vei avea nevoie de o nouă doză de cofeină, informeaza clicksanatate.ro.

Tocmai de aceea, persoanele care renunță la cofeină au parte de un somn mai odihnitor și mai adânc decât persoanele care beau chiar și o cantitate mică de cafea, iar pe termen lung organismul tău va avea mai multă energie.

Vei fi mai calm

Cofeina acționează ca un stimulent asupra sistemului nervos și încurajează eliberarea de adrenalină. În plus, cofeina crește tensiunea arterială. Renunță, așadar, la cofeină și vei fi mai calm și mai puțin anxios în timp.

Vei pierde din aportul de antioxidanți

Cafeaua este principala sursă de antioxidanți din alimentația americanilor din clasa mijlocie, arată un studiu recent. Astfel, dacă te-ai hotărât să renunți la cafea, o poți înlocui cu una dintre cele mai bogate surse de antioxidanți - ceaiul verde, plus legume și fructe.

Adauga comentariu:
Numele tau:
Comentariul tau