FoodPro Preloader

Dieta mediteraneana: slabesti 4 kilograme in 6 zile

Dieta mediteraneana este mai mult decat un regim alimentar, este un stil de viata, si inca unul foarte sanatos. Daca te-ai intrebat mereu de ce mai toate femeile din Italia si cele din Franta au o silueta supla, ei bine, majoritatea urmeaza dieta mediteraneana. Ce presupune aceasta? Aflam din randurile de mai jos.

Asa cum am spus, dieta mediteraneana este un stil de viata, asadar, nu exista reguli stricte in ceea ce priveste alimentatia, ci doar cateva reguli generale. Mai exact, anumite categorii de alimente care ar trebui sa se regaseasca in meniul de zi cu zi.

Oua si peste de doua-trei ori pe saptamana

Cei care doresc sa adopte o dieta mediteraneanaar trebui sa consume doua-trei portii de peste, in fiecare saptamana. In ceea ce priveste ouale, acestea pot fi consumate de pana la cinci ori pe saptamana.

Pune accentul pe lactate

Kefirul sau iaurtul grecesc nu ar trebui sa lipseasca din meniul zilnic al celor care urmeaza acest regim. Zilnic, se pot consuma pana la trei portii de lactate.

Alege grasimi sanatoase

Fara indoiala, maslinele si uleiul de masline reprezinta piatra de temelie a alimentatiei mediteraneene. Asadar, este indicat sa consumi intre patru si sase portii pe zi. O portie inseamna o lingurita de ulei de masline, 5 masline sau un sfert dintr-un avocado.

Seminte, alune si leguminoase, in fiecare zi

Acestea reprezinta o sursa importanta de fibre si proteine (nucile si semintele contin grasimi sanatoase si antioxidanti). Leguminoasele (nautul, lintea sau pastaile), daca sunt consumate de doua ori pe saptamana, iti vor asigura portia necesara de proteine si antioxidanti. In fiecare zi nu uita sa consumi o portie de alune sau nuci.

Consuma cat mai multe fructe si legume

Fructele si legumele proaspete, fara amidon, sunt vedetele din dieta mediteraneana. Asadar mananca intre cinci si zece portii pe zi din aceste alimente. Pe cat posibil, incearca sa mananci fructe si legume de sezon, aceasta fiind una dintre regulile de baza ale dietei meditareneene.

Opteaza pentru cerealele integrale

Carbohidratii rafinati nu contin nutrienti si iti pot crea probleme cu glicemia, asadar, este indicat sa eviti mancarea procesata, produsele de patiserie si painea din faina alba, de exemplu. In schimb, este recomandat sa incluzi in alimentatia ta zilnica mici portii de paine integrala sau paste din quinoa, spre exemplu.

Comentarii

ADAUGA COMENTARIU