FoodPro Preloader

Veste proasta: noile vedete de pe YouTube influenteaza negativ tinerii. Schimbarea majora in comportamentul fanilor

Copiii care urmaresc videoclipuri ale unor personalitati de social media, care consuma alimente nesanatoase, tind sa consume si ei la randul lor mai multe calorii, arata cercetarile.

Cei care vad ca vedetele lor preferate din mediul online mananca alimente nesanatoase in videoclipuri, mananca cu pana cu 26% mai multe calorii cand aleg o gustare.

Oamenii de stiinta au descoperit ca tineriii care au vizionat vedete YouTube precum Zoella si Alfie Deyes, ambii avand milioane de adepti online, au facut alegeri mai putin sanatoase.

Expertii spun ca pentru copii este dificil sa spuna ce este un anunt si care este comportamentul normal al stelelor, deoarece publicitatea online este mai subtila decat la televizor.

Cercetarea vine dupa ce mai multe celebritati au solicitat guvernului sa studieze cat de multa publicitate pentru fast-food este vazuta de catre copii.

Cercetarea efectuata de Universitatea din Liverpool a fost prezentata la Congresul European pentru Obezitate din Viena in acest weekend, transmite BBC.

Anna Coates, cercetator stiintific si cercetator principal al studiului, a declarat: "Stim ca daca aratati copiilor un anunt de bautura traditionala, atunci preferinta lor pentru aceasta bautura creste.”

"Am vrut sa testam reactiile lor la acest nou tip de celebritate, steaua social media.”

"Acum, ca am aratat ca copiii sunt influentati de vedetele online, studiul nostru urmator va analiza daca acestia inteleg ca, in multe cazuri, celebritatile sunt platite pentru promovarea produselor".

Cum a fost efectuata cercetarea

In cadrul studiului, 176 copii au fost impartiti in grupuri si au aratat imagini ale stelelor de pe YouTube care promovau fie o hrana sanatoasa, fie o hrana nesanatoasa, fie ceva care nu tinea de alimentatie.

Copiilor li s-au oferit apoi gustari

Cei care au vizionat o promovare nesanatoasa a alimentelor au consumat 448 de calorii - cu 26% mai mult decat copiii din celelalte doua grupuri, care au consumat 357 de calorii.

Gustarile oferite au inclus morcovi, struguri, batoane de ciocolata si dulciuri de jeleu, iar copiii care vad personalitatile mass-media ca mananca nesanatos aleg optiuni nesanatoase pentru ei insisi, au descoperit oamenii de stiinta.

Unul dintre cercetatori, dr. Emma Boyland, a declarat ca copiii cred ca vloggerii sunt "oameni obisnuiti" care fac alegeri normale in videoclipurile lor.

Ea a adaugat ca, in timp ce publicitatea televizata este evidenta, separata de programare, aceasta poate fi mai putin distinsa in videoclipurile online.

"La televizor exista mai multe indicii cu privire la momentul in care este publicitate", a spus ea. "Exista o pauza de publicitate, in timp ce in mediul online este mult mai incorporat in restul continutului."

Zeci de mii sunt obezi

Constatarile vin la doar o zi dupa ce s-a aratat ca mai mult de o treime dintre absolventii de scoala primara - aproximativ 170.000 - sunt supraponderali.

Cifrele NHS au aratat ieri ca peste 22.000 de copii care au terminat scoala primara anul trecut au fost obezi.

Unul din cinci copii cu varsta cuprinsa intre 10 si 11 ani este considerat a fi obez in Marea Britanie, iar conditia creste riscul de imbolnavire grava si costa NHS miliarde de lire sterline pe an.

Ca raspuns la criza din ce in ce mai mare, bucatarul celebritatilor Jamie Oliver isi desfasoara campania #AdEnough, chemand guvernul sa interzica publicitatea pe site-ul publicului larg inainte de ora 21:00.

Copiii sunt "bombardati" cu reclame

Oliver spune ca copiii sunt "bombardati" cu anunturi pentru alimente bogate in zahar si grasimi si ca ar trebui sa existe "controale adecvate" pentru ceea ce vad copiii.

Primarul Londrei, Sadiq Khan, a propus, de asemenea, interzicerea anunturilor de produse alimentare nesanatoase in reteaua de transport din Londra, inclusiv la statiile de autobuz si statiile de metrou.

Dl Khan a spus: "Sunt hotarat sa fac tot ce pot pentru a rezolva aceasta problema cu puterile pe care le am si pentru a ajuta londonezii sa aleaga alimente sanatoase pentru ei si familiile lor".

La conferinta privind obezitatea, profesorul Russell Viner, presedinte al Colegiului Regal de Pediatrie si Copilului, a adaugat: "Este esential ca copiii sa fie protejati de comercializarea produselor alimentare nesanatoase, nu numai la televizor, ci si online, unde isi petrec tot timpul".

Comentarii

ADAUGA COMENTARIU