Constiinta vestimentara si comportamentul uman

Constiinta vestimentara si comportamentul uman

Constiinta vestimentara un fenomen psihologic, foarte important analizat de catre specialisti se refera la influentele pe care le au hainele asupra proceselor noastre cognitive si decizionale, dar si la modul in care ne adaptam comportamentul in mod constient in functie de oamenii si de simbolurile care ne inconjoara. Constiinta vestimentara deriva dintr-un domeniu de cercetare stiintifica, cunoscut sub numele de “constiinta a trupului” care considera ca oamenii nu gandesc doar cu creierul, ci si cu trupul, ceea ce inseamna ca si corpurile noastre in sine pot sugera creierului diferite fenomene abstracte, care ne pot influenta comportamentul. De exemplu, din motive neconstientizate asociem spalatul mainilor cu puritatea morala.

Mediul online

Paginile principale din retelele de socializare si locuintele offline au in comun inca un aspect esential: doar o mica parte din ceea ce publicam pe retelele sociale seamana cu ceea ce se intampla cu adevarat in vietile noastre, iar casele noastre reale sunt adesea constructii realizate in functie de cine credem ca suntem. De asemenea, autorul a apelat la o alta strategie in care a intrebat fetele intervievate daca ar fi deranjate sa tina un jurnal video si unul scris si sa isi faca numeroase fotografii care sa descrie cel mai bine cine erau, sau cum se vedeau pe sine. In urma cercetarii, descoperise ca fete isi petreceau 80% din timpul activ gandindu-se la haine in general, erau online intre doua si trei ore in fiecare zi, vizitand site-urile magazinelor preferate de pe Tumblr. Preocuparea pentru moda reflecta si in telefoanele lor, incepand de la husele pline de abtibilduri si autocolante si pana la aplicatiile care le ajutau sa fie in ton cu moda si prin care isi imbunatateau aspectul fizic, pentru ca niciuna din fetele intervievate nu era impacata cu felul in care arata.

Constiinta si ratiune

Atunci cand in mintea consumatorilor se creeaza un dezechilibru intre ceea ce gasesc si ceea ce cauta, este momentul brandurilor de a gasi o oportunitate. Nevoile nu pot fi create, insa pot fi activate si amplificate deopotriva. Un exemplu bun este celebrul selfie. Cu totii avem nevoie de confirmari ca suntem mai buni. Fiecare dintre noi isi creeaza propria imagine. Oamenii devin ei in sine branduri. Cand cineva a inteles ca exista un mod simplu pentru ca fiecare sa se valideze in ochii celorlalti, a creat banalul “selfie”, ajuns supraestimat astazi. De altfel, analistii au observat in casele tinerelor anumite aspecte importante, sintetizate in urmatoarele cuvinte cheie: creme de maini, creme pentru piele, selfie-uri. Luat singur, niciunul din cele mentionate nu avea nimic semnificativ de spus, insa luate impreuna sugerau o posibila ipoteza, care era legata de tehnologie. Astfel, cremele pentru maini si fata pe baza de ulei disparusera din colectiile cosmetice ale fetelor pentru ca lasa mainile teribil de lipicioase, iar pe tastatura raman urme asemanatoare celor de lipici. In egala masura pielea stralucitoare reflecta lumina care creaza un efect optic, ceea ce duce la un selfie lipsit de calitate.

Si uita asa am ajuns de la haine, la selfie-uri sa descoperim care sunt cauzele unui selfie nereusit.

viewscnt

Din aceeași categorie