FoodPro Preloader

6 sfaturi pentru a avea intalniri romantice daca suferi de anxietate

Persoanele care sufera de depresie pot avea uneori probleme cand vine vorba de intalniri cu alte persoane, pot aparea tot felul de ganduri negative. Totusi, persoanele singure au un risc mai mare de a dezvolta depresii decat cele aflate intr-o relatie.

Doar in SUA 40% din adulti sunt afectati de depresie. Activitatile sociale, conexiunile cu alte persoane, relatiile intime imbunatatesc simptomele depresiei, scad ratele de sinucidere si riscul de anxietate. Asadar, chiar daca va aflati intr-o perioada mai grea, nu inseamna ca intalnirile amoroase trebuie uitate. Este bine sa fiti pregatiti cat mai strasnic pentru acestea. Iata sase sfaturi de la specialisti.

1 – Este bine sa stiti in ce stadiu al depresiei sunteti si ce va doriti de la o intalnire

Doctorul Shannon Kolakowski, autorul cartii “Cand depresia vatama relatiile voastre“, sfatuieste sa incercati sa va dati seama in ce stadiu al depresiei va aflati. Unele zile pot fi mai bune, altele mai proaste, nu toate activitatile de peste zi sunt usoare, iar uneori simptomele pot fi destul de grave.

Astfel, doctorul propune sa asteptati pana cand simptomele sunt mai reduse, mai ales daca aveti ganduri de sinucidere, sentimente de deznadejde sau stari de epuizare totala. Este bine sa asteptati pana cand va stabilizati starile si va puteti concentra pe lucruri esentiale.

O mica evaluare a propriilor dorinte in ceea ce priveste o relatie este foarte importanta. Intalnirile romantice ar trebui sa aiba loc doar atunci cand va doriti intr-adevar acest lucru, ci nu cand va simtiti presati de cei din jur. Doar atunci cand simtiti nevoia sa va conectati la alte persoane este momentul prielnic pentru o intalnire de succes.

2 – Fie ca este vorba de o plimbare in parc sau un film, intalnirea trebuie sa aiba un plan cu activitati placute

Pentru ca sa fiti siguri ca va fi o intalnire placuta, este bine sa alegeti activitati preferate, distractive. Este foarte important sa va distrati cand sunteti deprimat. Daca va veti gandi la o intalnire ca la o activitate placuta, distractiva, atunci cu siguranta va fi o reusita.

Dr. Rob Whitely, care studiaza sanatatea mintala si relatiile de la Universitatea McGill, sfatuieste de asemenea ca intalnirile sa aiba activitati pe care doriti sa le faceti.

3 – Cereti ajutorul grupului de suport si exersati cateva scenarii de intalniri

Cu totii stim ca intalnirile pot fi bune sau rele, ne pot scoate din anumite stari sau ne pot adanci in starile de depresie. Tocmai de aceea exersarea cu grupul de suport sau cu prietenii si familia a unor scenarii va pot ajuta sa treceti mai usor peste posibilele rateuri.

Dr. Whitely lucreaza la un sistem de pregatire a persoanelor cu depresie pentru exersarea unei intalniri cu un coleg sau specialist. Aceste exercitii ajuta persoanele sa treaca prin posibile scenarii, sa exerseze intrebarile si sa inteleaga cat este de important sa aiba incredere in propria persoana si sa aiba raspunsuri pozitive.

Un sfat este ca la intalniri este bine sa povestiti despre lucrurile bune din viata si succesele voastre, ci nu despre starile negative si depresive. Puteti prezenta situatii grele din viata, peste care ati reusit sa treceti cu brio, chiar daca v-a fost greu.

4 – Pregatiti-va inainte de intalnire

Fie ca este vorba de o tura de antrenament la sala sau scrierea in jurnal, este bine sa va pregatiti inainte de intalnire. Este important sa va acordati ceva timp pentru lucrurile placute si hranitoare, pentru a intra intr-o stare buna. Scrierea intr-un jurnal va va face sa reflectati cu atentie la propriile ganduri si stari, iar sportul este o modalitate excelenta de relaxare si obtinere a unei stari de bine.

5 – Conduceti conversatia fara a lasa depresia sa preia controlul

Depresia poate schimba modalitatea de gandire despre propria persoana. In plus, cele mai multe persoane cu depresie sunt genul de persoane interiorizate. Contemplarea de sine poate deveni astfel un mare dusman, tocmai de aceea este important ca la intalnire sa va lasati dusi de val si sa va concentrati pe lucrurile din exterior.

Este important sa stiti ca la primele intalniri nu se vorbeste de partile prea intime, cum este depresia. A vorbi de depresie de la prima intalnire inseamna o dezvaluire de sine totala, ceea ce va poate face vulnerabili. Nu este vorba de faptul ca ar trebui sa simtiti rusine ca suferiti de depresie, ci doar ca este mai bine sa asteptam mai mult pana la atingerea unor subiecte cu greutate.

Nu este vorba sa ascundeti starile, ci doar sa aveti rabdare pana sa va dezvaluiti complet unei alte persoane, pentru a capata mai multa incredere. Daca va incearca ganduri de auto-respingere, incercati sa aveti in minte ca toti oamenii au lucruri interesante in viata, fie ca este vorba de trecut, prezent sau planuri de viitor.

6 – Nu uitati ca respingerea face parte din procesul de intalnire, ci nu o consecinta a ceea ce sunteti

Respingerea face parte din procesul de intalniri, este absolut normal sa nu va placa de cineva sau sa nu fiti placut. Acest lucru nu inseamna ca sunteti o persoana groaznica, ce nu are nimic de oferit, ci mai degraba ca personalitatile persoanelor care se intalnesc nu se pot conecta din diferite motive.

Este important ca la intalnire sa nu aveti teama de a va prezenta asa cum sunteti, sa va simtiti bine in propria piele si sa puteti impartasi lucrurile despre voi cu mandrie si bucurie.

Comentarii

ADAUGA COMENTARIU