FoodPro Preloader

Cat de des ar trebui sa faci miscare ca sa nu te imbolnavesti niciodata de inima

O viata activa inseamna sanatate si o inima puternica. Peste tot sunt mesaje care ne incurajeaza sa facem cel putin 30 de minute de miscare pe zi, insa acum cercetatorii au facut un studiu mai precis.

Ca sa fim sanatosi avem nevoie sa ardem zi de zi 770 de calorii prin miscare. Mai mult, specialistii citati de Daily Mail au ajuns la concluzia ca arderea acestor calorii ar trebui facute in felul urmator: la fiecare 20 de minute de stat jos trebuie sa ne ridicam si sa facem 7 minute de miscare. Nu e nevoie sa fie miscare intensa, ci doar sa ne punem circulatia in functiune mai bine.

Aceasta ‘cantitate’ de miscare e recomandata atat celor sanatosi care astfel pot sa evite sa se imbolnaveasca mai tarziu de boli de inima, dar si celor care sufera deja de afectiuni cardiace. Specialistii sustin ca situatia lor se imbunatateste semnificativ daca respecta aceasta regula.

Studiul a fost facut de Universitatea din Alberta cu ajutorul a 132 de pacienti cu probleme cardiace. Pacientii aveau o medie a varstelor de 63 de ani si activitatea lor fizica a fost monitorizata timp de 22 de ore pe zi, timp ce 5 zile.

‘Exista o multime de dovezi ca statul jos pentru perioade lungi de timp este rau pentru sanatate. Studiul nostrul arata ca pacientii cu probleme de inima ar trebui sa intrerupa perioada sedentara la fiecare 20 de minute cu o pauza de 7 minute de miscare usoara.’, a declarat conducatorul studiului, citat de tabloidul britanic.

In orice caz, miscarea este cheia in combaterea problemelor de inima, atat pentru cei care sufera deja, cat si pentru cei sanatosi. Bolile de inima sunt cauza celor mai multe decese atat in Statele Unite cat si in Marea Britanie, fiind responsabile pentru 1 din 4 decese.

Exercitiile fizice, mancatul sanatos si renuntarea la fumat complet pot reduce definitiv riscurile de a dezvolta boli de inima.

Stilul de viata sedentar afecteaza mai mult de jumatate din Planeta. Minimum de activitate fizica recomandat este de 150 de minute sport de intensitate moderata pe saptamana sau 75 de minute la intensitate foarte mare. Desigur, orice activitate fizica e mai buna decat deloc, insa mai multa e mai buna decat mai putina.

Comentarii

ADAUGA COMENTARIU