FoodPro Preloader

Cate grame de sare avem voie sa mancam intr-o zi? Un nou studiu rastoarna tot ce se stia pana acum

Exista o multime de avertismente catre populatie de a limita consumul de sare, insa un studiu recent vine cu informatii surprinzatoare: cei mai multi oameni nu consuma prea multa sare.

Universitatea McMaster din Ontario a publicat un studiu recent care rastoarna tot ce se stia pana acum despre consumul de sare. In mod normal, specialistii avertizeaza ca trebuie sa avem un consum de cel mult 2 grame de sare pe zi.

Noul studiu arata ca nu exista o legatura directa intre consumul de sare si bolile de inima nici macar daca am consuma zilnic 5 grame de sare. Autorii au concluzionat ca in anumite zone, precum in Asia, exista populatie care depaseste chiar si 5 grame de sare pe zi, iar acolo s-a putut observa o corelare intre consum si riscul crescut de infarct.

In schimb, in zone precum America sau Europa, populatia nu depaseste un consum zilnic de 5 grame, astfel ca multe dintre campaniile publice duse pentru a reduce consumul de sare in randul populatiei sunt inutile.

Secretul consta in intreaga alimentatie, spun cercetatorii: trebuie sa consumam cat mai multe legume si fructe proaspete si atunci alimentele bogate in potasiu ne vor ajuta sa avem o dieta echilibrata.

‘Nu exista dovezi clare ca oamenii cu consum moderat sau mediu de sodiu au nevoie sa reduca din aceasta cantitate pentru a preveni bolile de inima sau riscul de infarct’, a declarat pentru Daily Mail Martin O’Donnell, profesorul de medicina care a condus acest studiu.

Studiul a cuprins cercetari asupra obiceiurilor alimentare a 94.379 de oameni, cu varste cuprinse intre 35 si 70 de ani, s-a intins pe durata a 8 ani si s-a desfasurat in 18 tari.

In China a fost identificat un consum situat intre 3 si 5 grame de sare pe zi pentru 45% din populatie, lucru care nu s-a corelat cu un nivel mare de persoane cu boli cardio vasculare.

Cu toate astea, Asociatia Mondiala a Sanatatii recomanda consumul a mai putin de doua grame de sare pe zi pentru a fi prevenite bolile de inima, cu toate ca nu exista dovezi in acest sens.

Comentarii

ADAUGA COMENTARIU