Competiţia Destinaţia Anului va include în premieră şi destinaţii turistice din Republica Moldova

Competiţia Destinaţia Anului va include în premieră şi destinaţii turistice din Republica Moldova

Destinaţia Anului, cel mai important proiect de promovare a destinaţiilor turistice din România, anunţă în premieră extinderea competiţiei din 2024 şi în Republica Moldova, într-un parteneriat de promovare între Asociaţia Institutul pentru Oraşe Vizionare, Oficiul Naţional al Turismului şi Ministerul Culturii din Republica Moldova.

Destinaţii din Republica Moldova vor avea oportunitatea de a se înscrie în concursul de anul acesta, alături de destinaţiile din România, beneficiind astfel de promovare în ambele ţări. O destinaţie din Republica Moldova poate câştiga oricare dintre categorii, dacă are punctajul cel mai mare.

După prima rundă de jurizare, destinaţiile care ajung în top 10 pe categorie trec mai departe în următoarea etapă. Finaliştii din Republica Moldova vor fi votaţi în aceleaşi categorii ca şi cele din România: Vot Public, Vot Juriu, Cercetarea Destinaţiei Vizionare. Votul publicului nu depinde de graniţe: pot vota cetăţeni români, moldoveni sau ai altor ţări care doresc să-şi exprime preferinţa.

În plus, indiferent de categoria la care a participat, destinaţia din R. Moldova cu cel mai mare punctaj total va primi premiul special „Destinaţia Anului în Republica Moldova”. Acesta se va decerna în cadrul Galei care va avea loc la Ateneul Român pe 21 mai 2024.

Categorii de înscriere în competiţia Destinaţia Anului 2024

Reamintim că în 2024, destinaţiile turistice din România şi Republica Moldova se pot înscrie în două tipuri de categorii distincte.

Categoriile deschise localităţilor sau regiunilor includ:

  • Oraşe care inspiră,
  • Tărâmuri cu istorie şi tradiţie (categorie susţinută de Enterprise rent-a-car)
  • Regiuni eco-turistice (categorie susţinută de Asociaţia de Ecoturism din România)
  • Staţiuni turistice,
  • Sat de poveste (categorie susţinută de Antreprenoreşti),
  • Cea mai bună campanie de promovare.

Categoriile dedicate operatorilor turistici (secţiune susţinută de METRO):

  • Parcuri de distracţie şi aventură,
  • Atracţii cultural-educative (categorie susţinută de BCR)
  • Wellness,
  • Cazări epice – resorturi,
  • Cazări epice – boutique,
  • Experienţe gastronomice,
  • Cea mai bună campanie de promovare.

 

Destinaţia Anului invită românii să nominalizeze şi ei cele mai frumoase destinaţii din Romania. Mai multe detalii despre campanie in Regulamentul campaniei, pot fi accesate pe www.destinatiaanului.ro.

Despre Destinaţia Anului®

Este o competiţie de interes naţional organizată în parteneriat cu Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului, Alianţa Pentru Turism, Institutul Oraşelor Vizionare (IOV), Asociaţia Cred în România, Federaţia Industriei Hoteliere din România (FIHR), Federaţia Asociaţiilor de Promovare Turistică din România (FAPT), RoBoost Antreprenoreşti, Re-Patriot, Urlaub in Rumänien, Academia de Studii Economice Bucureşti şi Asociaţia de Ecoturism din România (AER).

La ediţia competiţiei de anul trecut, câştigătorii au fost: Municipiul Braşov (categoria Oraşe care inspiră), Ţinutul Mănăstirilor Bucovina (categoria Tărâmuri cu istorie şi Tradiţie), Ţara Haţegului (categoria Comori Naturale), Mamaia (categoria Staţiuni turistice), Palatul Culturii Iaşi (categoria Atracţii Cultural-Educative), Dino Parc Râşnov (categoria Parcuri de Distracţie şi Aventură), Green Village Sfântu Gheorghe (categoria Resort), Hotel Pleiada Iaşi (categoria Boutique), Valea Verde Retreat (categoria Experienţe Gastronomice).

Sponsori: METRO, Fuze Tea, BCR, Enterprise Rent-a-Car - Partener Mobilitate

viewscnt

Din aceeași categorie