FoodPro Preloader

Cum se poate crea în magazin un mediu care invită cumpărătorul să nu plece

Procesul de seducție a unor clienți își demostrează eficacitatea în magazin. Este momentul adevărului în procesul cumpărăturilor de impuls pe care retailerii își doresc atât de mult să îl dezvolte.

Orice retailer își dorește ca cel care intră în magazinul său nu plece după doar câteva minute, ci să-l exploreze cât mai mult timp, umplându-și coșul de cumpărături cu tot felul de produse. Însă, pentru a reuși acest lucru, trebuie să țină cont de câteva lucruri importante:

Sunete. Muzica acționează ca un filtru de control pentru tipul de public pe care îl dorim în spații sau într-o anumită zonă. Un volum mare poate atrage publicul mai tânăr, dar limita prezența unui segment mai în vârstă. Pe de altă parte, muzica în surdină va satisface un spectru mai larg și va favoriza permanența în magazin.

Mirosuri. Influența lor este cea mai evidentă în magazinele alimentare. Cine nu s-a oprit măcar o dată în fața vitrinei unei produse de patiserie, din cauza mirosului? În mod similar, în orice mall, mirosul plăcut face achiziția mai plăcută.

Aspect vizual. Doriți ca publicul să rămână în magazin sau sunteți mai interesați de o rotație rapidă? În primul caz, folosiți culori moi, în al doilea, galben, roșu, portocaliu.

Atingere. Unele teorii ale psihologiei consumatorilor subliniază că, în profunzime, cu toții avem un sentiment de deținere a lucrurilor care ies la lumină atunci când manipulăm orice produs dintr-un magazin. În cadrul acestui instinct, se generează o rezistență inconștientă la returnarea unui lucru pe care l-am încercat deja, care poate deveni un alt motiv de achiziție.

O experiență pozitivă. Este indicat să se ofere servicii care pot condiționa mobilitatea consumatorului. De exemplu, o parcare mare și gratuită, ca în majoritatea centrelor comerciale sau servicii de îngrijire a copiilor în timp ce părinții fac cumpărături.

Cărucioare mari. Dacă cărucioarele sunt foarte mici, există o rezistență mai mare la cumpărarea produselor care nu încap în ele. În plus, cele mari fac ca drumul pe culoare să fie mai lent (efect care crește pe măsură ce le umplem), prelungind și timpul petrecut în magazin.

Tur obligatoriu. Un layout al magazinului care forțează un tur de la dreapta la stânga ne oferă un circuit care urmărește tendința noastră culturală de circulație. Circulația în direcția opusă ar fi ciudată. În magazinele mici, unde nu este posibil să se stabilească circuite, acestea pot fi simulate folosind mobilier și elemente POS (Point of Sale Display- o formă specializată de promovare a vânzărilor care se găsește în apropierea, pe sau la o casă de marcat).

Locația produselor. Amplasarea în capul culoarului, lângă casele de marcat sau pe gondole ( rafturi de miijloc) determină o vizibilitate mai mare sau mai mică a brandurilor. De asemenea, influențează plasarea sa pe fiecare raft. Din punct de vedere al clientului, se diferențează patru niveluri pe o gondolă comună: cel superior (ochii), numit și nivel de percepție, întrucât obiectivul său este să atragă și să păstreze atenția consumatorului; nivelul mediu (mâinile), mai confortabil pentru cumpărător; cel inferior (podea), ineficient, deoarece clientul trebuie să se aplece pentru a lua produsul, nivelul superior (cap), care nu determină clientul să cumpere, întrucât nu este la îndemâna sa.

De la mai mult la mai puțin. Obligația de a parcurge cele mai scumpe produse înainte de a ajunge la cele de bază este o practică obișnuită în hipermarketuri. Astfel, consumatorul este obligat să traverseze zona de electrocasnice, timp liber, bazar etc. pentru a cumpăra o pâine sau o cutie de lapte.

Alegerea produsului în funcție de preț. Eticheta albă din supermarket sau hipermarket poate indica prețul mult mai ieftin al unui produs față de restul. Cu toate acestea, în cazul aparatelor de uz casnic există, de obicei, o diferență apreciabilă între cele mai scumpe și cele mai ieftine, deși opțiunea unuia intermediar este întotdeauna oferită, motiv pentru care îl alegem de obicei.

Ofertă copleșitoare. Ofertele la același produs ale brandurilor poate face clientul să ia în considerare consumul acestuia, chiar dacă nu face parte din lista sa obișnuită.

Jenă. Utilizarea detectoarelor la ieșire fără achiziție face ca mulți consumatori să se simtă obligați să consume ceva, oricât de mic, pentru a evita trecerea prin fața lor.

Design exterior al centrului. Devine mai important în comerțul tradițional, deoarece reflectă personalitatea și stilul magazinului, adică elementele care îl diferențiază de celelalte. În ceea ce privește vitrina, trebuie să vorbească despre magazin, pe lângă faptul că este un element de atracție.

Animație. Un magazin fără public nu vă invită să intrați în el, deși aglomerațiile pot fi, de asemenea, dăunătoare. Pentru a realiza animația dorită, sunt utilizate mijloace fizice, cum ar fi capete de gondolă, unde produsele oferite se rotesc; insule, situate în afara liniei și fără contact cu alte produse; grămezi cu produse mari sau care permit stivuirea ușoară (succesul lor se bazează pe generarea de sentimente de preț redus) sau containere dezordonate, cu produse ieftine de care clientul este atras.

Animă magazinul și promoțiile și prezentarea repetată a produsului, crearea de medii tematice legate de anumite zile (ziua mamei, petrecerile locale etc.) sau amabilitatea personalului comercial, care oferă, de asemenea, informații despre anumite produse.

După cum se poate observa, există diverse modalități pentru a împiedica cumpărătorul să iasă foarte repede din magazin. Vă sfătuim să le puneți în practică, căci nu veți regreta. De asemenea, vă sfătuim să luați legătura cu echipa de la Rafturi Metalice de la A la Z pentru a intra în posesia unor rafturi metalice pentru magazin ( gondole, rafturi de perete, rafturi de perete etc.), pentru a crea în magazin un mediu care invită cumpărătorul să mai stea. Succes!

Comentarii

ADAUGA COMENTARIU