"Fabricat în ţara lui Andrei" şi-a ales câştigătorii. Sunt zece la număr, iar ideile lor de afaceri sociale sunt diverse. De la legume bio, la turism apicol şi până la mobilă din lemn masiv recuperat. Fiecare idee de afacere socială va primi până la 32 de mii de euro şi consultanţă de business pentru un an.
Din cele 180 de idei înscrise în concurs, cea a lui Mihail Apostolescu s-a numărat printre cele care au stârnit interesul juriului. Cu o experienţă de 25 de ani în domeniul apicol, Mihail vrea să pună bazele unei ferme în care apicultura se împleteşte cu turismul.
MIHAIL APOSTOLESCU, antreprenor social - Ne propunem să punem faţă în faţă consumatorul de miere cu producătorul apicol, într-un concept favorabil dezvoltării sociale.
IOANA MARICA, antreprenor social - Am pornit de la lucrurile care ne pasionau, de la apicultură, de la turismul ecologic şi le-am îmbinat într-o idee frumoasă care suntem siguri că va atrage.
Anca, în schimb, a câştigat finanţare pentru a-şi dezvolta un proiect de agricultură ecologică - legume şi plante aromatice crescute ca odinioară.
ANCA SECHEGEA, câştigător "Fabricat în ţara lui Andrei" - Cu câţi angajaţi porniţi la drum şi ce vă propuneţi pentru următorii ani? Avem deja doi angajaţi şi ne propunem ca în acest an să mai angajăm încă două persoane, ambele variante din categorii sociale defavorizate, mame care nu au lucrat niciodată, şomeri de lungă durată cu probleme ecologice.
Programul "Fabricat în Ţara lui Andrei" susţine idei de afaceri care rezolvă probleme sociale şi generează locuri de muncă.
MARIANA GHEORGHE, CEO OMV Petrom - Ceea ce m-a impresionat pe mine a fost varietatea acestor antreprenori. Sunt din aproape tot atâtea judeţe, arată că antreprenoriatul social nu este de vocaţie locală sau regională, este de vocaţie naţională. Va avea un impact la nivel naţional.
Cei zece antreprenori sociali, câştigători ai ediţiei din acest an, îşi propun să ofere peste 35 de locuri de muncă în primul an de activitate.
MONA NICOLICI, manager sustenabilitate OMV Petrom - Românilor li se reproşează că nu au spirit antreprenorial, că nu au spirit de iniţiativă, dar e greu să faci asta atunci când nu ai sprijin, când nu ştii la ce să te aştepţi, când lucrurile nu sunt previzibile în piaţă şi atunci în momentul în care vine cineva cu expertiză, îţi acordă sprijin, îţi acordă tot ce înseamnă educare în zona asta şi te şi monitorizează parcă ai mai mult curaj.
Pe parcursul celor două ediţii ale competiţiei "Fabricat în ţara lui Andrei", 20 de afaceri sociale au fost finanţate cu aproape şapte sute de mii de euro.